Prečo je kreatíva v reklamných kampaniach tak dôležitá?
Kreatíva je niečo, čo odlišuje vašu značku od konkurencie. Niečo, čo upúta pohľad potenciálneho zákazníka a vyvolá v ňom špecifickú emóciu. Niečo, čo vám v konečnom dôsledku pomôže predávať viac a budovať zapamätateľný image značky. Napriek tomu ju však mnohí podceňujú. Prečo by ste jej rozhodne mali venovať pozornosť?
Problémom originálnej kreatívy je skutočnosť, že jej tvorba vôbec nie je jednoduchá. Keby bola, používal by ju každý. Vyžaduje si hlboké zamyslenie, ako vlastne vyzerá vaša cieľová skupina, čo ju upúta a ako v nej vyvolať jedinečnú emóciu. Vymyslenie kreatívneho konceptu neraz zaberie aj niekoľko hodín. A na to má čas len málokto.
Výsledok? Mnohé firmy púšťajú do sveta priemerné alebo podpriemerné kreatívy, ktoré sa stratia medzi desiatkami ďalších neoriginálnych reklám. Nevzbudia emóciu, ľudia s nimi nechcú interagovať a ich prínos pre vaše podnikanie je mizerný. Do propagácie nalejete veľké peniaze, no reálne výsledky sa nedostavia. Takéto nepremyslené marketingové stratégie jednoducho nefungujú.
Aký je hlavný prínos kreatívy v reklamných kampaniach?
Poďme si kreatívu rozmeniť na drobné. Čo konkrétne získate, keď začnete vymýšľať originálne kreatívne kampane?
Viac interakcií s kampaňou a väčší dosah
Nie je žiadnym tajomstvom, že algoritmy sociálnych sietí uprednostňujú obsah, ktorý získava veľký počet interakcií – ľudia ho lajkujú, komentujú, zdieľajú a klikajú na odkazy. Ak zverejníte kampaň, na ktorej bude vizuál nohavíc s textom „Kúpte si naše nohavice“, koľko interakcií získate? Možno 4 lajky a jedno zdieľanie.
Teraz si však predstavte, že tú istú kampaň pojmete kreatívne. Vytvoríte bombastický vizuál, ktorý okamžite chytí pohľad potenciálneho zákazníka. Vymyslíte kreatívny headline a z banneru bude doslova sršať emócia. Z rovnakého rozpočtu získate povedzme 200 lajkov, 30 zdieľaní a niekoľko pozitívnych komentárov. Dosah príspevku nebude 2000 ľudí ako v prvom prípade, ale napríklad 10 000. A to je naozaj veľký rozdiel. Pritom, stačilo sa len trochu pohrať s kreativitou.
Budovanie povedomia o značke
Prepracovaná kreatíva zabezpečí, že message vašej značky sa dostane k obrovskému množstvu ľudí. Väčší počet interakcií na príspevkoch pomáha budovať social proof a v ľuďoch vzbudzuje dôveru.
Originálne kampane zabezpečia, že si vás ľudia zapamätajú a spoja s pozitívnymi emóciami. Budú mať o vás mienku, že ste moderná, spoľahlivá a zaujímavá značka. To je dnes veľmi dôležité. Ak si neuchmatnete cenné miesto v mozgu zákazníka vy, uchmatne si ho niekto iný, kto má prepracovanejšiu kreatívu. A vy zbytočne prídete o mnohých zákazníkov.
Nižšia cena za konverziu
Akú cenu za klik máte vo vašich kampaniach? V niektorých segmentoch to môže byť aj viac ako 1 €. Vedeli ste však, že túto cenu môžete zraziť aj o polovicu, a to len vďaka originálnej kreatíve?
Funguje to jednoducho. Čím kreatívnejšia je vaša kampaň, tým viac interakcií pravdepodobne získa. Dostane sa organicky k väčšiemu počtu ľudí, teda, viac používateľov na ňu aj klikne. Z rovnakého rozpočtu tak získate viac konverzií. Cena za klik nebude 20 centov, ale napríklad len 2 centy. Zo svojej kampane tak vyťažíte maximum a vaše podnikanie bude zrazu oveľa výnosnejšie!
Pekný príklad z praxe: Kreatívna kampaň Fiorangelo
Aké výsledky dokáže kreatívna kampaň priniesť v praxi? Ukázať si to môžeme na našej kampani pre módnu značku Fiorangelo. Cieľom bolo osloviť ženy vo veku 35 – 50 rokov, podporiť povedomie o značke a získať čo najviac konverzií v podobe návštevy webu.
Dôraz na emóciu
Po dlhej analýze cieľovej skupiny sme navrhli kreatívny banner, ktorý na prvý pohľad vyzerá pomerne jednoducho. Má však hlbokú myšlienku. Zamysleli sme sa nad tým, ako v potenciálnych zákazníčkach vyvolať emóciu a motivovať ich k interakcii. Navrhli sme claim „Lebo láska k nim je navždy“ a v banneri sme zobrazili kabelku s topánkami, ktoré sa nosili v 70. – 90. rokoch minulého storočia. V časoch, keď zákazníčky značky Fiorangelo mali 18, 20 či 25 rokov.
Dosah až 93 000 ľudí!
Aký bol výsledok? Ženám, ktoré videli kampaň, sa vynorili spomienky na mladosť. Tie sú prirodzene spojené so silnými emóciami. Príspevok na Facebooku začali komentovať, lajkovať a zdieľať. Propagovaný bol po dobu jedného mesiaca, s rozpočtom 786 €. Za túto dobu ho videlo 93 000 ľudí, získal 744 lajkov, 50 zdieľaní a 146 komentárov.
A čo návštevy webu? Tých bolo 11 142, čo v praxi znamená, že cena za klik bola 7 centov. Len pre zaujímavosť, social media kampane v módnom sektore majú zvyčajne ceny za klik na úrovni 25 – 45 centov. Takúto silu má prepracovaná kreatíva!
A čo vaše reklamné kampane?
Optimalizujete aj vy svoje kampane, aby boli kreatívne a pomohli vám vyťažiť z marketingového rozpočtu maximum? Alebo vyhadzujete stovky eur von komínom prostredníctvom nezaujímavých bannerov bez emócie?
Poďme to napraviť! Ozvite sa nám a radi vám pripravíme reklamné kampane, ktoré pomôžu vášmu biznisu rásť a získajú vám nových platiacich zákazníkov.
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|