Top 8 PPC trendov, ktoré sa v roku 2023 rozhodne neoplatí ignorovať
Najdominantnejším trendom roku 2023 bude nesporne automatizácia. Pripravili sme pre vás aj ďalších 7 významných trendov, ktoré bude priamo, či nepriamo umelá inteligencia a automatizácia ovplyvňovať.
S novým rokom prichádzajú aj nové výzvy, rozpočty a ciele. Obzvlášť pre PPC kampane a SEM stratégie bude rok 2023 rušný. PPC špecialisti ako aj digitálni marketéri sa majú na pozore, pretože prostredie online reklamy sa začína meniť závratnou rýchlosťou s novými nástrojmi.
Na prvý pohľad sa môže zdať, že rok 2023 bude v oblasti PPC kampaní monotematický. Najväčším a najzásadnejším trendom bude automatizácia. A jej význam bude rásť exponenciálne.
Automatizácia je však pomerne široká téma, ktorá zasahuje všetky oblasti PPC. A to znamená objavovanie, zvykanie si, učenie sa a adaptácia na nové
- nástroje,
- stratégie,
- a metodológiu.
Pozreli sme sa bližšie na najväčšie PPC trendy, ktoré budú dominovať marketingovým stratégiám a taktikám v roku 2023. A akú úlohu v nich zohráva automatizácia.
1. Automatizácia naša každodenná
Od buzz wordu cez hype word až ku každodennej rutine. To je AI a automatizácia v digitálnom marketingu.
Automatizácia a AI budú aj v roku 2023 najzásadnejšie ovplyvňovať nielen na plánovanie a riadenie PPC kampaní. Masívny presun z manuálu na automat je nevyhnutný aj v digitálnom marketingu.
AI a strojové učenie sa už v súčasnosti využíva na
- prognózovanie potenciálnych konverzií,
- identifikovanie relevantného bidovania na zvyšovanie kvalifikovaného trafficu,
- ale aj na odporúčania kľúčových slov, ktoré pomôžu pri dosahovaní cieľov kampaní.
Chytré bidovanie je už teraz súčasťou riadenia väčšiny PPC kampaní. Google navyše upravil kategórie pre automatizované bidovacie stratégie tak, aby Google Ads maximalizovali
- konverzie,
- kliky,
- a hodnotu konverzií.
Meta tiež nezaostáva za svojím konkurentom. Ako správca zatiaľ stále najpopulárnejšej sociálnej siete nasadila ešte minulý rok nové automatizačné nástroje na zvyšovanie predaja a rastu. Meta Advantage+ nasadila AI pre rýchle a hladké vytváranie online reklám. Ak ste si zvykli na facebookového Ads Managera, veľa prekvapení vás nečaká. Meta dala dohromady všetky relevantné nástroje, aby zjednodušila marketérom ich výber a vhodnosť pre jednotlivé účely.
2. Maximalizácia výkonu s PMax
Google tiež nechce zostať nič dlžný svojej povesti priekopníka digitálnej reklamy. Aj preto bude sa nás snažiť tento rok ohúriť svojou automatizačnou zbraňou s názvom Performance Max. Ten predstavuje najnovší prírastok do inventára automatizovaných PPC nástrojov.
Vzhľadom na popularitu Google Ads a ich dominanciu na trhu bude využívanie Performance Max (PMax) stúpať. Jedným z dôvodov je, že vývojári v Googli zlúčili kampane Smart Shopping a Local do tohto nástroja. Pre tých, ktorí si ešte nestihli poriadne ohmatať PMax začína nový rok testovaním. Performance Max umožňuje propagovať inzerentom produkty a služby naprieč všetkými Google kanálmi od YouTube, cez Gmail až po Mapy. Medzi expertmi sa už začína teraz šíriť reputácia, že PMax kampane sú najviac poháňané automatizáciou.
Google sľubuje širší zásah, rýchlejší rast, viac automatizácie a viac konverzií bez ďalšieho navyšovania rozpočtov. A to je symfónia pre uši každého digitálneho marketéra a PPC špecialistu. Performance Max je preto bohatý nástroj na preskúmanie, experimentovanie a dosahovanie cieľov. A nečakáme, že nás sklame.
3. Splynutie SEO s PPC
Automatizácia bude významne prestupovať aj ďalšie oblasti PPC. Jednou z nich je SEO.
PPC a SEO majú k sebe veľmi blízkou už za bežných okolností. A obsesia Google s automatizáciou na všetkých ním vlastnených platformách a sieťach nám dáva nahliadnuť do blízkej budúcnosti SEM. Google algoritmy už v súčasnosti preberajú existujúci obsah na príslušných stránkach a generujú z neho textové reklamy.
Ďalším (r)evolučným krokom sú automaticky generované podklady (ACA, „automatically Created Assets“). A tie sa netýkajú výhradne textov. Nová generácia automatizovaných reklám bude využívať aj ostatné objekty. Tento krok posilní už existujúci prekryv PPC a SEO.
Okrem
- SEO optimalizácie domovskej stránky a landing stránok,
- UX/UI testovania,
- a pravidelnej údržby a ladenia
sa k pravidelným povinnostiam pridá aj auditovanie a nastavovanie obsahu a publikovanách podkladov (asset). Google algoritmy z nich potom budú môcť vytvárať vysoko konvertujúce PPC reklamy pre relevantné skupiny zákazníkov. A tým nám zároveň odbudne aj medzičlánok kompletného vytvárania ads-u.
4. Nová generácia analytiky
Všetkým, ktorí ešte nemigrovali, svieti v kalendári dátum 1. júl 2023. Koniec Universal Analytics a začiatok Google Analytics 4 (GA4) pre všetkých. GA4 prinášajú zmeny, ktorým sa bude nutné prispôsobiť.
Koncom roka 2023 začne Google blokovať cookies tretích strán. Sledovanie užívateľov sa zmení, aj keď softvéroví inžinieri a predovšetkým Google obchodníci nás ubezpečujú, že majú pripravené riešenie pripravené na budúcnosť. GA4, rovnako ako ostatné Google nástroje, má integrovanú AI. To znamená pomerne špecifické reporty s relevantnými poznatkami a kontextami. Táto zmena nám navyše prinesie aj detailné analýzy putovania užívateľov a zákazníkov a ich trajektórie naprieč obchodným funnelom bez ohľadu na zariadenia.
Veľké očakávania budí aj nový analytický model založený na udalostiach. GA4 preto sľubujú väčšiu flexibilitu a personalizáciu parametrov. Jedným z prínosov je aj podrobná anatómia funnelov a diania v jednotlivých fázach. Treba si už začať teraz zvykať na novú dátovú metodológiu.
5. Mobily majú prednosť
Okrem automatizácie majú digitálny marketéri ešte jednu mantru: najprv mobil.
„Mobile-first“ filozofia a koncept je neignorovateľnou dominantou. A trhový podiel mobilných zariadení iba porastie. K 2 z 3 klikov na Google Ads príde na mobilných zariadeniach.
Prvý krok: optimalizovanie stránky pre mobilné zariadenia. Hotovo?
Ak nie, tak novoročné predsavzatie je jasné. Len aby sa nezabudlo, Google priorizuje indexovanie pre mobilné zariadenia.
Druhý krok: optimalizácia reklamy pre mobilné zariadenia. Texty, vizuály, videá, interaktivita. Skontrolovať, nasadiť a odmerať.
Mimochodom, interaktivita sa stáva celkom horúcou témou, a to predovšetkým v podobe gamifikácie.
6. PPC kyborgovia
Umelá inteligencia a strojové učenie zostávajú jedným z najvplyvnejším nástrojom súčasnosti. A neobchádzajú ani manažovanie PPC kampaní.
Strojové učenie nám pri PPC pomáha už nejakú dobu, takže aj v roku 2023 sa bez neho nezaobídeme pri:
- odstavovaní nevýkonných kľúčových slov
- plánovaní a prediktívnej analytike
- úpravy bidovania pre maximalizáciu konverzií
- personalizácie dynamickej reklamy
- optimalizácii kampaní
7. Banket videoobsahu
Popularita videoreklamy a videoobsahu bude rásť aj naďalej. So stúpajúcim apetítom po videobsahu sa videoreklamy stali neodlúčiteľnou súčasťou PPC kampaní. Značkám a predajcom to umožňuje prezentovať svoje produkty vizuálnejším spôsobom, teda rýchlo vstrebateľným.
Google si tento dopyt tiež uvedomuje a pripravil nástroje pre prípravu a manažmentu video reklám predovšetkým pre globálne rastúce publikum na Youtube Shorts. Pripravovať reprezentatívny audiovizuálny obsah bude možné aj bez horibilných rozpočtov a veľkých tímov. Zrakové analyzátory užívateľov a spotrebiteľov budú nadmieru zacielené na krátke videá a užívateľsky-generovaný video obsah. A preto ich aj budú priťahovať.
8. Socializačné PPC
PPC sa nevyhnú ani miestam sa nadmernou koncentráciou užívateľov. A to sú sociálne médiá.
Facebook stále zostáva najväčšou sociálnou platformou, Twitter má teraz vlastné problémy, čo však pomáha LinkedInu. Instagram a WhatApp zostávajú naďalej v top 5. Dvojkou na trhu je neprekvapivo YouTube. A skokan roka. TikTok.
A to znamená aj viac videoobsahu. A video PPC. Aj to je jeden z vplyvných faktorov posilňujúcich postavenie videoobsahu v digitálnom marketingu. A hyper-personalizované cielenie, vzhľadom na množstvo dostupných užívateľských údajov, je ďalším dôvodom, prečo budú PPC na sockách vrieť.
Stihli sa ste sa pripraviť na novú sezónu PPC kampaní a trendy, ktorým sa treba prispôsobiť? Vždy sa môžete spoľahnúť na profesionálov. Napíšte nám a naši PPC experti vám pomôžu z automatizácie vyťažiť čo najviac.
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|