Blog


SEO rady a tipy

5 hackov pre neprekonateľné SEO

Dali sme dohromady 5 overených hackov, ktoré vystrelia váš obsah na popredné priečky a spravia z neho stálice vo vyhľadávaní.

SEO. Optimalizácia pre vyhľadávače. Základná zručnosť pre každého, kto má čo dočinenia s onlineom. SEO princípy sa nemenia, ale optimalizujú sa algoritmy vyhodnocujúce obsah. Obsah pribúda exponenciálnym radom. Ale nie nutne jeho kvalita. A vyhľadávače nadovšetko uprednostňujú najvyššiu kvalitu.

Vysoko kvalitný obsah znamená obsah relevantný, prínosný a spoľahlivý pre užívateľov. Najväčšie zemetrasenie v rankingu sa odohralo v auguste, keď Google nasadil „core update“ svojich vyhľadávacích algoritmov. Ďalšie aktualizácie vypustil v septembri, ako aj 19. októbra.

Týchto 5 SEO hackov vám pomôže dostať váš obsah na najvyššie miesta vo vyhľadávaní a udržať ich tam. A to aj v prípade ďalších aktualizácií vyhľadávacích algoritmov.

1. Čerstvosť nadovšetko

Jedným z najlepších spôsobov, ako udržať svoj obsah relevantný a na najvyšších priečkach SERPu, je jeho pravidelná aktualizácia. Google miluje čerstvý obsah. Pridávanie nového obsahu raz až dvakrát do týždňa dá algoritmom jasne najavo, že vaša stránka je aktívna, relevantná a fresh.

Dobrým zvykom sa stáva aj pravidelná údržba na existujúcom obsahu. Pravidelná aktualizácia, menšie úpravy, dátové aktualizácie, či vymenenie alebo pridanie obrázkov si crawleri pri indexácii vždy všimnú. A obsah vyhodnotia ako čerstvý.

Neudržiavaný obsah môže podľa preferencií crawlerov rýchlo zastarávať a prepadať sa do temnoty internetového zabudnutia, teda na 63. stranu.

2. Responzívnosť každodenná

„Mobile first!“ Smartfóny a mobilné zariadenia dominujú pri konzumácii obsahu.

Preto je nevyhnutnejšie ako kedykoľvek predtým optimalizovať obsah pre tieto zariadenia. O prispôsobenie obsahu, teda responzívnosť pre širokú škálu mobilných zariadení, sa už v súčasnosti postará každé schopné CMS. Čo však CMS za vás neurobí je užívateľsky prívetivé štruktúrovanie obsahu. Prehľadný, UX priateľský obsah s pravidelným členením, podnadpismi, relevantnými obrázkami, ako aj kontextovým internými prelinkovaniami.

A hlavne, nezabúdajte na dobu načítania. Všetci sme frustrovaní z pomaly sa načítavajúcich webových stránok, najmä vyhľadávače. Obrázky komprimujte a nezaťažujte stránku zbytočne veľkými objektmi.

Keď sme už pri obrázkoch, nezabúdajte do názvu súboru a alternatívneho textu zahrnúť relevantné kľúčové slová.

3. Zbraň hromadného SEO – infografika

Samozrejmosťou zostáva pôvodný obsah. Žiadny plagiarizmus, žiadne nadmerné inšpirácie. Váš „tone of voice“, alebo verbálny branding, by nemal kopírovať existujúce texty.

To považujeme všetci za samozrejmosť. Unikátny obsah a jedinečný štýl vám zabezpečia vyčnievanie z hordy priemerného obsahu. A vyhľadávače si vaše stránky zamilujú.

Čo si všetci neuvedomujú, originálnosť sa vzťahuje aj na obrázky. Stockové fotky obmedzte na nevyhnutné minimum. Vždy sa snažte dostať na web vlastný materiál nafotený alebo pripravený pre účely obsahu, na ktorom pracujete. Pamätajte, že v ideálnom prípade potrebujete 1 obrázok na zhruba 200 slov.

Ak sa neviete dopracovať k profesionálne vyzerajúcim pôvodným fotkám, upravujte stockové obrázky. Canva je celkom šikovný nástroj so zaujímavou databázovou vzorov. Veľmi užitočné sú originálne grafy, ako pre čitateľov, tak aj pre SEO.

Ale s kvalitnou infografikou trafíte jackpot. Je to perfektný nástroj pre vizuálne príťažlivé a prehľadné spracovanie väčšieho objemu dát. U užívateľov sú infografiky veľmi obľúbené a radi ich organicky šíria na sociálnych médiách. Okrem pridanej hodnoty pre SEO majú teda vysoký virálny potenciál.

4. Akcelerácia užívateľských interakcií

Užívateľské interakcie (user engagement) nie sú novinkou, ale pre dokonalé SEO sú nevyhnutné.

Čo sú užívateľské interakcie? Čokoľvek, čo užívateľ na vašej stránke robí, okrem nezaujatého scrollovania alebo okamžitého odchodu. Ako zabezpečiť ich zaangažovanie? Ponúknete užívateľom niekoľko relevantných možností, ako interagovať s vaším obsahom.

Okrem zmysluplných obrázkov môžete svoj obsah obohatiť o:

  • zaujímavé videá,
  • vnorené audio,
  • pridanie chatbota,
  • live chat
  • alebo obohacujúci lead magnet.

Ak máte možnosť vnoriť relevantné objekty, s ktorými môže vaše obecenstvo interagovať, spravte to.

Čím relevantnejší a nápomocnejší obsah pre užívateľa, tým vyšší dwell time (=doba zotrvania na webstránke). A vysoký dwell time chcete. Zároveň je vaším cieľom znížiť bounce rate (=percento ľudí, ktoré odíde zo stránky bez žiadnej interakcie).

Dwell time je jeden z rankingových faktorov (rovnako ako vysoký bounce rate), pamätajte na to. Aj to je dôvod prečo je (zmysluplný) longform obsah dôležitý pre bezkonkurenčné SEO.

5. PR magnet ako automat na backlinky

Interné linky sú súčasťou správne vyladeného SEO. Nezabúdajte prelinkovať váš obsah so staršími, ale tematicky relevantnými príspevkami. Dávajte si pozor, aké (kľúčové) slová dávate do linkov. Neexistuje jednoznačná norma na počet, ale na jednu stránku by ste nemali prekročiť počet 150 linkov. Aj v krátkych príspevkoch sa snažte mať aspoň 4 interné linky.

Rovnako dôležité sú prepojenia na externé linky. Dávajte si pozor, na aké stránky linkujete svoj obsah. Najväčšou výzvou je získať kvalitné externé spätné odkazy (backlinky). Spolu s užívateľskou interakciou povyšujú váš obsah na bezkonkurenčný práve hodnotné backlinky.

Zlaté pravidlo stále platí: vysoko kvalitný obsah priláka sám spätné linky. Užívatelia spontánne, autenticky a v nemalých počtoch linkujú váš obsah. A algoritmy vyhľadávačov sa vám odmenia najvyššou pozíciou.

Samozrejme, máme páky, ako kvalitnému a pre svoju cieľovku obohacujúcemu obsahu pomôcť s viditeľnosťou:

  • postujte o ňom na sociálnych médiách, odlišné posty na rôznych platformách
  • inšpirujte kolegov a známych, aby váš obsah prezdieľali na svojich kanáloch
  • zaujmite komunitu na relevantných fórach
  • popýšte sa s týmto obsahom v newslettroch, v ideálnom prípade sa objaví aj v iných newslettroch
  • ak existujú vhodné databázy alebo zoznamy, zaregistrujte ho tam
  • napíšte chytľavú tlačovú správu s kľúčovým linkom a zverejnite ju na webe s tlačovým správami
  • a rozpošlite ju novinárom, blogerom, podcasterom, influencerom

Nezabudnite si z času na čas skontrolovať spätné odkazy. Totižto, môžete stať obeťou SEO černokňažníkov. Toxické linky jednoducho odstrihnite cez „disavow tool“.

Optimalizuj a panuj

Udržujte svoj obsah čerstvý, optimalizujte tagy a meta popisy, zvyšujte rýchlosť načítania stránok, uistite sa, že stránky sú responzívne a budujte kvalitné spätné odkazy. Nezabudnite, že k zaručeniu úspechu SEO je kľúčová konzistentnosťsystematickosť pri tvorení obsahu.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022