5 tipov, ako znížiť cenu za klik vo Facebook kampaniach (aj na menej ako 1 cent!)
Spustili ste Facebook kampane, no zisťujete, že cena za kliknutie je tak vysoká, že pre vás nie sú rentabilné? Možno sa dopúšťate niektorej z častých chýb, respektíve, ešte ste nevyskúšali niektoré výhodné spôsoby optimalizácie. V nasledujúcich riadkoch vám poradíme, čo všetko môžete spraviť pre to, aby ste za kliknutie či konverziu z Facebook kampaní zaplatili čo najmenej peňazí.
Z prieskumov vyplýva, že v roku 2022 sa priemerná cena za kliknutie na Facebook reklamu pohybovala na úrovni 0,97 eura, pričom zvyčajne sa nachádza v rozmedzí 0,25 – 3,30 eura. Z našich skúseností však vyplýva, že pokiaľ viete, ako na to, bez problémov ju viete stlačiť aj na menej ako jeden cent za kliknutie! Nemožné? Čítajte ďalej a my vám poradíme, ako na to!
1. Vytvorte a propagujte zaujímavý obsah
Myslite na to, že približne len 3 % vašej cieľovej skupiny na Facebooku tvoria ľudia, ktorí sú pripravení ihneď nakupovať. Čo to znamená v praxi? Keď spustíte reklamu, ktorá bude priamo propagovať predaj nejakého produktu alebo služby a uvidí ju 10 000 ľudí, pravdepodobne na ňu klikne prinajlepšom 300 používateľov pripravených ihneď nakupovať.
Zvyšných 97 % vašej cieľovej skupiny je tvorených ľuďmi, ktorí nie sú pripravení hneď nakúpiť. Sú vo fáze zvažovania, prípadne, v aktuálnej dobe nad kúpou vášho produktu alebo vašej služby ani nerozmýšľali. Avšak, aj týchto ľudí viete premeniť na platiacich zákazníkov. Riešením je práve kvalitný obsah!
Aký obsah tvoriť?
Ujasnite si, aký problém riešia vaši potenciálni zákazníci. Na základe neho pripravte obsah, ktorý bude zaujímavý a náučný.
Príklad: Predstavte si, že predávate vŕtačky. Namiesto toho, aby ste vytvorili kampaň s textom „Kúpte si naše kvalitné vŕtačky na najlepšie ceny“, vytvorte blog článok, v ktorom ľuďom vysvetlíte, čo všetko si všímať pri kúpe vŕtačky. Potenciálnym zákazníkom pomôžete vyriešiť ich problém a dostanete ich do fázy, kedy sú pripravení nakúpiť.
Cieľom je dostať človeka na váš web za čo najnižšiu cenu. Do obsahu následne môžete vložiť prvky, ktoré prekonvertujú návštevníka na platiaceho zákazníka – odkazy na výhodné produkty v e-shope, zľavový kód na prvý nákup a podobne.
0,0038 € za klik? Žiaden problém!
V priebehu roka 2022 sme vytvorili testovaciu kampaň na blog článok o najhorších automatických prevodovkách v autách, s cieľom „Získajte viac návštevníkov vášho webu“. Z rozpočtu 1€ na deň sa nám podarilo získať 220 pozretí cieľovej stránky a 262 kliknutí, takže cena za klik bola na úrovni 0,0038 €.
Jedným z najdôležitejších kľúčov k úspechu bolo práve to, že sme propagovali kvalitný edukatívny obsah, nie priamo produkt alebo službu. Do článku sme následne vedeli pridať CTA prvky, ktoré motivujú čitateľa ku konverzii.
2. Zaujmite kreatívou, ktorá vytŕča z radu
Pri Facebook reklamách zohráva kreatíva dôležitú úlohu. Ak textom a titulným obrázkom nenavnadíte používateľa, aby klikol, kampaň síce uvidia tisícky ľudí, no získate len pár klikov. Následne sa nemôžete čudovať, že cena za kliknutie je aj viac ako 1 €.
Naša rada: Kreatívny popis motivujúci k akcii je dôležitý nielen v prípade, že sa rozhodnete propagovať obsah na blogu, ale aj vtedy, keď promujete priamo produkt alebo službu. Dokáže vám znížiť cenu za klik aj o niekoľko desiatok centov.
Text ako motivácia k akcii
Zabudnite na nudné titulky. Vo vodách Facebook reklamy vyhráva ten, kto vie najlepšie zachytiť zrak diváka a vyvolať v ňom okamžitú emóciu. Vezmite si tento titulok:
„Praktické rady, ako si kúpiť dobrú vŕtačku“
Vyvoláva vo vás silnú emóciu? Pravdepodobne nie. A teraz sa pozrite na tento:
„5 najväčších chýb, ktorým sa vyhýbať pri kúpe vŕtačky: Tieto musíte poznať!“
Hneď máte motiváciu kliknúť, aby ste zistili, ktorým chybám sa vyhnúť pri kúpe vašej novej vŕtačky. Pri tvorbe textov do kampane príliš nešpekulujte. Snažte sa ich udržať čo najjednoduchšie, najzrozumiteľnejšie a najkratšie.
Výrazná farebnosť
Pozornosť ľudí, ktorí scrollujú Facebookom, viete veľmi dobre zachytiť aj pútavým titulným obrázkom. Titulná fotka s vŕtačkou na bielom pozadí síce môže byť relevantná, no zrejme nepresvedčí veľa ľudí, aby sa zastavili a klikli. Pohrajte sa s výraznejšími farbami, prípadne netradičnými motívmi.
3. Správne definovanie cieľovej skupiny
Zobrazuje sa vaša Facebook reklama správnym ľuďom? Ak propagujete dámske plavky a v definovanej cieľovej skupine máte aj mužov, pár z nich možno klikne, no vo výsledku veľkú časť rozpočtu vyplytváte na získanie pozornosti ľudí, ktorí sa zrejme nikdy nestanú vašimi zákazníkmi.
Ak už vaše podnikanie nejakú dobu funguje, spravte si analýzu, kto u vás nakupuje. Pri plánovaní kampane sa zamerajte nielen na pohlavie, jazyk, krajinu či vek, ale aj konkrétnu lokalitu (kraj či mesto), záujmy a nákupné správanie. Čo najpresnejšie definovanie všetkých atribútov zabezpečí, že vaša reklama sa bude zobrazovať relevantnej cieľovej skupine. Teda, zaujme veľké percento ľudí, ktorí ju uvidia, získate viac kliknutí a znížite si cenu za kliknutie.
4. Nepodceňujte A/B testovanie
Je len malá pravdepodobnosť, že sa vám hneď na prvýkrát podarí vyladiť text kampane a cielenie tak, aby ste získali maximum návštev webu za čo najnižšiu cenu. Veľakrát sa totiž stáva, že to, čo si myslíte, že bude najlepšie fungovať, v skutočnosti nemá taký úspech.
Vytvorte aspoň 2 kampane s rovnakým cieľom, no s odlišným textom či definovaním cieľovej skupiny. Jednotlivé kampane spustite s menším rozpočtom na kratšiu dobu a vyhodnoťte ich úspešnosť. Tú, ktorá bude z vášho pohľadu najefektívnejšia, následne spustite s väčším rozpočtom a na dlhšiu dobu.
5. Správne načasovanie reklám
Na úspešnosť Facebook reklamy môže do veľkej miery vplývať aj načasovanie. A to nielen v prípade sezónnych tovarov alebo služieb. Pri plánovaní kampane si viete zvoliť, v ktorých konkrétnych časoch má bežať.
Samozrejme, neexistujú univerzálne štatistiky, kedy je najvýhodnejšie púšťať reklamy. Na internete však nájdete veľa štúdií a prieskumov, ktoré sa venovali najlepším časom na púšťanie Facebook reklám v rozličných odvetviach. Napríklad, v prípade B2B biznisov je to zvyčajne o 9:00 a medzi 15:00 – 16:00 poobede. V rámci A/B testovania skúste otestovať rôzne časy. Možno zistíte, že vďaka správnemu načasovaniu dokážete citeľne znížiť ceny za kliknutie.
Krok číslo 2: Zníženie ceny za konverziu
Znížiť cenu za kliknutie je skvelé, no v konečnom dôsledku najviac záleží na cene za konverziu. V optimálnom prípade bude nižšia cena za kliknutie pre vás znamenať aj nižšiu cenu za konverziu. Pokiaľ však nemáte svoje procesy a landing-page dostatočne dobre optimalizované, nízka cena za klik sa nemusí na cene za konverziu prakticky vôbec prejaviť. Čo môžete spraviť pre to, aby ste minimalizovali aj vaše ceny za konverzie? To vám prezradíme v blog článku už čoskoro!
Chcete, aby vaše Facebook kampane boli čo najefektívnejšie, no nemáte čas na ich optimalizovanie? Zverte ich do rúk profesionálom! Kontaktujte nás a zistite, ako vieme pomôcť aj vášmu biznisu.
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|